Onderwijs maken met bedrijven
Introductie
3 onderwerpen
Bedrijven hebben niet ‘het’ antwoord, zij hebben vragen
Opdrachten van Bedrijf in de Klas
Werken met open vraagstukken
Hoofdstuk 1 | Van bedrijf naar vraagstuk
4 onderwerpen
1.1 | Wat doet het bedrijf?
1.2 | Welke uitdagingen spelen in bedrijven?
1.3 | Opdrachten voor leerlingen
1.4 | Vraagstukken en bedrijven bij een thema
Hoofdstuk 2 | Werken aan vraagstukken
4 onderwerpen
2.1 | Vraagstukken – stappenplan
2.2 | Vraagstukken in de les (1) – afval ophalen
2.3 | Vraagstukken in de les (2) – appelmoes, plastic, saus en windmolens
2.4 | Hoe moeilijk moet een opdracht zijn?
Hoofdstuk 3 | De stappen uit het plan – oriëntatie
11 onderwerpen
3.1 | Bedenk een vraagstuk
3.2 | Bedenk hulpvragen
3.2.1 | Onderdelen per minuut
3.2.2 | Vragenposter
3.3 | Hoe vind je een antwoord?
3.3.1 | Activiteiten in de klas en in de buurt
3.3.2 | Activiteiten met bedrijven
3.4 | Kies een vraag om aan te werken
3.4.1 | Hoe kies je als docent?
3.4.2 | Leerlingen kiezen zelf
3.4.3 | Keuzes van leerlingen en LOB
Hoofdstuk 4 | De stappen uit het plan – uitvoering en begeleiding
9 onderwerpen
4.1 | Werken aan het vraagstuk
4.1.1 | Hulpbronnen
4.1.2 | Zoek de 10 verschillen
4.1.3 | Doe klein, denk groot
4.2 | Presenteer je antwoord
4.3 | Begeleiden van leerlingen
4.3.1 | Leerlingen helpen richting een antwoord
4.3.2 | Hoe beoordeel je antwoorden?
4.4 | Evaluatie
Hoofdstuk 5 | Van vraagstuk naar les
4 onderwerpen
5.1 | Hier komt alles bij elkaar: schrijfhulp
5.2 | Lesontwerp Canvas
5.3 | 10-stappenplan
5.4 | Plannen van een project
OVERZICHT VAN BEDRIJF TOT OPDRACHT
Meer weten?
assignment_3514_162543834628_Online_cursus_opdracht_module_3_Melvin_Hamer.docx
Assignment file
×
Scroll naar boven
Inloggen
Gebruikersnaam of e-mailadres
Wachtwoord
Onthoud mij
Bent u jouw wachtwoord kwijt?